راه ما راه حسین است

لبیک یا حسین

راه ما راه حسین است

لبیک یا حسین

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

۳۱
خرداد

 

بیایم یک کم چشمامون رو باز کنیم ویک بررسی ساده اقتصادی سیاسی در مورد شبکه "manotoo"انجام بدیم!

 

یک نگاه ساده به برنامه های پخش شده از این شبکه (چه برنامه های خریداری شده و چه برنامه های تولیدی) به همراه پرسنل غیر ایرانیه حرفه ای و مجرب اون نشون میده که قطعا هزینه های این تلویزیون در حد و حدود یک شبکه حرفه ای و پر درآمد بین المللیه! ویک نگاه ساده دیگه بهمون یادآوری می کنه این شبکه از بدو تاسیسش به جز یک بازه زمانی واقعا کوتاه در هیچ زمانی آگهی بازرگانی نداشته.قطعا همه تون گاهی به این فکر کردین که پس منبع این همه هزینه کجاس؟این شبکه تو کدوم کشور فعالیت می کنه؟انگلیس!ما مردم تا به حال چقدر هزینه از سیاست های خصمانه این روباه پیر سیاست متحمل شدیم؟غیر قابل محاسبه! منبع این همه سرمایه گذاری بدون توجیه اقتصادی به جز حکومت انگلستان کی میتونه باشه؟!

 

 

 

آیا به این فکر کردین که دیگه بی.بی.سی اون قدرت تاریخی خودش رو از دست داده و آیا به این موضوع فکر کردین که مردم ما به خاطر فشارهای اقتصادی که در طول روز باهاش دست و پنجه نرم می کنن در زمان استراحت ترجیح میدن به جای تماشای یک شبکه خبری ،مخاطب یک شبکه متفاوت باشن و این فلسفه پیدایش و تغییرات صورت گرفته در شکل و محتوای تلویزیون "من و تو" بوده؟ آیا دقت کردین اگر ما به آینده امید داشته باشیم و یک ملت متحد باشیم می تونیم به این رویا ایمان بیاریم که در عرض مدت کوتاهی میتونیم جا پای چین،کره جنوبی،هند،مالزی ،امارات متحده عربی و یا هر کشور ی که در برخی از مسائل مشابه ما هست بذاریم و این موضوع چقدرمیتونه به قدرت های بزرگ آسیب برسونه پس این وظیفه تلویزیون "من و تو"ئه که روحیه امید و ایمان این مردم رو هم راستا با تحریم های اقتصادی که معیشتشون رو سخت کرده از سخت تر کنه؟

 

 

 

  • مقداد حسینی
۳۰
خرداد

 

به امتحانش می‌ارزد

 

 

 

یک نماز شب ساده و آسان چنین است:

 

 

 

چهار نماز دو رکعتی مانند نماز صبح به نیت نافله شب،

 

 

 

بعد یک نماز دو رکعتی به نیت نماز شفع،

 

 

 

بعد یک نماز یک رکعتی به نیت نماز وتر.

 

 

 

که مجموعاً 11 رکعت می شود.

 

 

 

 

 

 

 

اما چنانچه مایل باشید مطالب بیشتری درباره نماز شب بدانید و برخی از مستحبات و آداب را هم رعایت کنید، مطالب زیر را هم ملاحظه کنید:

 

 

 

الف: وقت نماز شب:

 

 

 

وقت نماز شب از نصف شب تا اذان صبح است. و نماز شب در سحر از فضیلت بیشتری برخوردار است و تمام ثلث آخر شب سحر محسوب می شود. بهترین وقت سحر هم نزدیک اذان صبح است.

 

 

 

ب: رکعات نماز شب:

 

 

 

نماز شب یازده رکعت است که 8 رکعت آن(4 نماز دو رکعتی) به نیت نافله شب خوانده می شود مانند نماز صبح و بعد از آن 2 رکعت به نیت نماز شفع می خواند و در آخر هم یک رکعت به نام نماز وتر بجا می آورد.

 

 

 

ج: مستحبات نماز شب:

 

 

 

مستحب است که در قنوت نماز وتر 70 مرتبه «استغفرالله ربی و اتوب الیه» بگوید و برای 40 مؤمن دعا و استغفار کند و 300 مرتبه «الهی العفو» بگوید و هفت مرتبه «اللهم هذا مقام العائذ بک من النار» بخواند. البته اگر کمتر از این مقدارها هم بگوید، ایرادی ندارد.

 

 

 

و برخی احکام نماز شب:

 

 

 

چنانچه مقداری از نماز شب را خوانده باشد و اذان صبح (طلوع فجر) سر رسد، می تواند بقیه نماز شب را هم به نیت اداء، بعد از نماز صبح بخواند.

 

 

 

اگر وقت کم باشد می تواند تنها نماز شفع و وتر را بخواند و اگر کمتر وقت داشته باشد، تنها شفع را بخواند.

 

 

 

نماز شب را می توان نشسته، خوابیده یا حتی در حال راه رفتن هم خواند.

 

 

 

خواندن دو رکعت نافله صبح، قبل از نماز صبح، از شفع و وتر افضل است.

 

 

 

(با استفاده از تحریر الوسیله حضرت امام خمینی(ره) ج 1 ص 123 و کتاب خودسازی، تزکیه و تهذیب نفس، آیت الله ابراهیم امینی ص 281 ـ 279)

 

 

 

 

 

 

 

جهت اطلاعات بیشتر، برخی اطلاعات دیگر، درباره نماز شب نیز، خدمتتان ارائه می گردد:

 

 

  • مقداد حسینی
۳۰
خرداد


چرا باید بگوییم "امام خامنه ای"؟

غربی‌ها با سه کلیدواژه‌ی آزادی، دموکراسی، و حقوق بشر افکار عمومی را اداره می‌کردند. شرقی‌ها با دو کلیدواژه‌ی مبارزه‌ی پرولتاریا با امپریالیسم و برابری. امام پنج کلیدواژه‌ی قرآنی را در مقابل آن پنج کلیدواژه قرار دادند.


اصل «امامت‌محوری» مهم‌ترین کلیدواژه بود. سیستم امت-امامت حرف جهانشمول اسلامی بود که در عرصه‌ی سیاست احیا شد.


ده سال هر کاری کردیم، یک رسانه‌ی غربی پیدا شود که بگوید «امام خمینی»، نشد! همه می‌گفتند «آیت‌الله خمینی».

سال 59 به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما "امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این صراحت این را به من گفت.

یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی». آن موقع ما امتحان کردیم رسانه‌های غربی آیا می‌پذیرند ما یک آگهی بدهیم به نام «امام خمینی»؟ می‌خواستیم 60،000 مارک بدهیم که یک آگهی چاپ کنند، قبول نکردند!



شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی شهید بهشتی کلمه‌ی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفت شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم!

امامت‌محوری، امّت‌گرایی، عدالت‌گستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود.

امام خمینی از دنیا رفتند. پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند. یک : «ما نمی‌خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشی ایشان "امام" بگوییم». این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ امام حاضر شد شهید بهشتی را قربانی کند برای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم! جمله‌ی دوم‌شان این بود : «خبرگان مرجع تعیین نکرده است». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام.

وقتی ایشان جای «امام» گذاشت «رهبر»، «امّت» شد «ملّت». یعنی عملاً سیستم ملت-رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم. وقتی «امّت» شد «ملّت»، عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و « هموطن».

اما کلمه‌ی سوم یعنی «عدالت»؛ مقدس‌ترین کلمه‌ای که آدر دوران ریاست‌جمهوری‌شان ابداع و به تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمه‌ی «توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «عدالت» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف می‌کنند، اما «توسعه» را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالَم.

در عرصه‌ی بین‌الملل هم دو کلیدواژه‌ی قرآنی «مستکبرین» و «مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «مستکبرین» فحش و توهین‌آمیز است! به جایش بگوییم «قدرت‌های جهانی»! خب وقتی گفتی «مستکبرین» باید با آن‌ها «مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «قدرت‌های جهانی» باید با آن‌ها «تعامل» کنی. «مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیب‌پذیر»؛ یعنی آدم‌های بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب‌اند!

پنج کلیدواژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تغییر پیدا کرد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌خواستند.

تا موقعی که کلیدواژه‌های قرآنی امام خمینی که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌پینه کردن است.

شما هر لعنی که به ...... بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید «امام خامنه‌ای».

مشکلی که هست هم این است که همه می‌گویند «دیگران بگویند ما هم می‌گوییم!». اصولگراها می‌گویند صداوسیما شروع کند، ما هم می‌گوییم! صداوسیما می‌گوید ما که از روحانیون نمی‌توانیم جلو بیفتیم! روحانیون می‌گویند تا مدیران ارشد نظام خودشان نگویند که ما نمی‌توانیم جلوی مردم بگوییم! مدیران ارشد می‌گویند وقتی جوانان انقلابی هم نمی‌گویند، ما بگوییم و هزینه بدهیم؟! و...

  • مقداد حسینی
۳۰
خرداد


 چرا تقلید لازم است؟

 

1)با وجود قرآن چه نیازی به مرجع تقلید است؟

 لزوم تقلید متن قرآن کریم است و کسی که قرآن را کتاب همه فهم می داند پس حتما این آیات را هم دیده است.

1.فَسْئَلُوا اَهْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛ بپرسید از اهل دانش و علم اگر خودتان به آنها عالم نیستید» و بدون شک هزاران مسئله شرعی را کسی بدون مراجعه به اهل علم نمی داند و تقلید هم چیزی جز پرسیدن مسائل از اهل  دانش نیست.

2« فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَهٍ مِنْهُمْ طائِفَهٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ اِذا رَجَعُوا اِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ» در این آیه هم خداوند به صراحت میفرماید چرا از هر قوم و ملتها گروهی و طایفه ای کوچ نمی کنند تا در مسائل دینی فقیه بشوند و بعد بسوی قوم خود برگردند و آنها را نسبت به آنچه فرا گرفته اند تعلیم دهند تا در نتیجه آن مردم با تقلید و پیروی آن عالمان مسائل خودتان را فرا گیرند.

پس بر طبق آیات صریح قرآن تقلید امری کاملا لازم است.

ثانیا تقلید مطابق عقل و حکمت است زیرا هر عاقلی بخوبی می داند در اموری که نیاز به کارشناسی دارد باید به صاحبان نظر مراجعه کند همانطور که در امر پزشکی به طبیب و در امر ساختمانی به مهندس و در امور فنی به مکانیک و غیره و غیره مراجعه نموده و از نظرات آنها تقلید و پیروی می کند.

ثالثا: تقلید یک امری است که روش و سیره تمام انسانها در همه ادیان و مذاهب بر آن استمرار و جریان دارد و هیچ عاقلی تا کنون پیدا نشده که این سیره و روش را مخالف عقل و حکمت بداند بنابر این کسانی که تقلید را امری باطل می دانند دچار اشتباه و یا از روی تعصب و دشمنی با دین چنین نظری را بیان می کنند.

2)چرا تقلید از مراجع دینی واجب است؟   

   در این نوشتار، نخست گذر کوتاهی به معنای: تقلید، اجتهاد، مجتهد و قلمرو تقلید شده سپس به پرسش فوق پاسخ داده شده است

1. معنای تقلید در احکام شرعی

منظور از تقلید عمل کردن به دستورات افراد متخصص در هر فن و عمل است. تقلید در احکام شرعی، عمل به فتو ای مجتهد جامع الشرایط در احکام دین می باشد. در معنای اصطلاحی تقلید چنین گفته شده« التزام عملی به فتوا مجتهد یا تطبیق وظایف دینی با فتوای مجتهد زنده است» عمل در تقلید احکام شرعی اهمیت خاصی دارد لذا در برخی از رساله های عملیه در معنای تقلید آمده :« تقلید عبارت از عمل به فتو ای مجتهد است پس اگر اخذ فتوی نموده باشد و عمل نکرده باشد تقلید تحقق نیافته است اگر چه ملتزم باشد که عمل به آن فتوی ، بنمایند»

2.  اجتهاد چیست و مجتهد کیست؟

اجتهاد در فرهنگ لغت به مفهوم سعی بلیغ و تلاش بی دریغ و کوشش مستمر و پیوسته برای دست یابی به هدف است. و در اصطلاح یعنی داشتن قدرت علمی بر استنباط احکام دینی از ادله و منابع مربوطه به آن.[3]  کسی مجتهد است که با تلاش، تحمل رنج و سختی به این توانایی رسیده  است که می تواند احکام شرعی را از منابع آن استنباط و استخراج نموده با ادله آن، در اختیار دیگران قرار بدهد.

مجتهد این شرایط را باید داشته باشد: بالغ، عاقل، عادل، شیعه دوازده امامی، حلال زاده، مرد و زنده باشد.

3. قلمرو تقلید

یکی از عوامل تشکیک و ایجاد شبهه در واجب بودن تقلید از مراجع دینی، برای برخی افراد مشخص نبودن قلمرو و دامنه تقلید است. به خصوص این که در بعضی منابع دینی از تقلید نا آگاهانه و کورکورانه منع شده است.

ولی تقلید از مراجع دینی به هیچ عنوان تقلید نا آگاهانه و کورکورانه نیست. از این رو در رساله های فقها تاکید بر شناخت شده علاوه بر این اصولاً مراد از تقلید در احکام شرعی مراجعه به متخصص است که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

قلمرو تقلید فقط فروع دین است به گفته مجتهدین تقلید در اصول دین: (توحید، عدل، نبوت، امامت، معاد) و ضروریات دین مانند: اصل واجب بودن نماز، روزه و ... و مسائل یقینی مانند:حرمت زنا، حرمت شرب خمرو ... جایز نیست. در عین حال تقلید شامل کلیه احکام اعم از عبادات، معاملات، واجبات، مستحبات، مکروهات و مباحات می شود.

با توجه به آن چه ذکر شد، بدست می آید که تقلید در احکام شرعی معنای خاصی دارد و با تقلید کورکورانه و نا آگاهانه کاملاً فرق دارد و رسیدن به مرحله اجتهاد کاری سختی است، شرایطی را می طلبد که هرکسی نمی تواند به آن مقام برسد و قلمرو تقلید فروع دین است و اصول دین را باید از روی استدلال بدست آورد و به آن ها اعتقاد پیدا نمود.

  • مقداد حسینی
۳۰
خرداد

برسی مختصر اصل امامت

1)ضرورت امامت و رهبری

امام على علیه السلام درباره ضرورت امامت و لزوم رهبرى در جامعه بشرى بر اساس ضرورت زندگى اجتماعى در بیانى شیوا و جمله ‏اى بلیغ و رسا فرموده است:« وَ إِنَّهُ لَا بُدَّ لِلنَّاسِ مِنْ أَمِیرٍ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ یَعْمَلُ فِی إِمْرَتِهِ الْمُؤْمِنُ وَ یَسْتَمْتِعُ فِیهَا الْکَافِرُ وَ یُبَلِّغُ اللَّهُ فِیهَا الْأَجَلَ وَ یُجْمَعُ بِهِ الْفَیْ‏ءُ وَ یُقَاتَلُ بِهِ الْعَدُوُّ وَ تَأْمَنُ بِهِ السُّبُلُ وَ یُؤْخَذُ بِهِ لِلضَّعِیفِ مِنَ الْقَوِیِّ حَتَّى یَسْتَرِیحَ بَرٌّ وَ یُسْتَرَاحَ مِنْ فَاجِر؛ بى ‏تردید و ناگزیر، براى مردم امیر و راهبرى لازم است. خواه نیکوکار و صالح و یا نابکار و فاجر، تا انسان مؤمن در پرتو حکومت امام صالح، به کار و کوشش بپردازد و شخص کافر در سایه حکومت‏ حاکمان جور بهره و لذت برده و کام بگیرد و خداوند اجل ها را طى حکومت ها به انجام مى ‏رساند. با حاکمیت رهبران است که مالیات فى‏ء گردآورى مى ‏شود و با دشمن کارزار و راه ها امن مى‏ گردد و حق ضعیف از قوى گرفته مى‏ شود تا اینکه انسان نیکوکار، آرام مى‏ گیرد و به طور کلى مردم از آسیب و گزند مردمان شرور و فاجر راحت مى ‏شوند و در امان مى‏ مانند».

این کلام امیرالمؤمنین علیه السلام در ردّ دعوى پوچ خوارج است که به نوعى به آنارشیسم گرویده و تحت عنوان دلفریب «لاحکم الالله»‏ مدعى آن بودند که نباید در میان بشر، امارت و فرمانروایى و حکومت ‏باشد و به طور کلى رهبرى و امامت را نفى مى ‏کردند و با این فکر خام، بین رهبرى حق و عدالت و حکومت جور و ستم، فرقى قائل نبودند و چنانکه تاریخ خاطر نشان مى ‏سازد این جماعت گرد هم آمدند و به تبادل نظر پرداختند و فساد جامعه آن روز را معلول حکومت‏ حاکمان وقت دانستند و توطئه ترور آنان را چیدند؛ هر چند که به دنبال این توطئه، فقط امیرالمؤمنین علیه السلام به شهادت رسید و بقیه جان سالم به در بردند.

به هر حال، امام على علیه السلام این فکر خام را بسیار سخیف دانسته و در جایى دیگر همین مضمون را با عبارتى کوتاه تر چنین بیان فرموده است: «أَمَّا الْإِمْرَةُ الْبَرَّةُ فَیَعْمَلُ فیها التَّقِیُّ، وَ أَمَّا الْإِمْرَةُ الْفَاجرَةُ فَیَتَمَتَّعُ فِیهَا الشَّقِیُّ؛ در امارت و حکمروایى حق و نیکو، انسان با تقوا به کار مى‏ پردازد و اما در حکومت و فرمانروایى فاسد و فاجر، شخص بدبخت و شرور، کامروا مى ‏شود».

خلاصه مفاد این جمله و جمله نخستین، آن است که امامت و رهبرى و حکومت و زمامدارى در جامعه بشرى ضرورت دارد و اگر تشکیلات رهبرى حق و حکومت صالح راه نیفتند و طرح آن پیاده نشود، بدون شک حکومتى ناصالح و فاسد روى کار خواهد آمد و زمام رهبرى و مدیریت جامعه را به دست‏ خواهد گرفت؛ چنانکه خود خوارج در طول تاریخ چه در زمان امام على علیه السلام و یا در قرون متأخر کاملا تشکیلاتى عمل کرده و تحت پوشش نوعى رهبرى و زعامت قرار گرفتند. آنان در آغاز در اطراف ذوالثدیه در نهروان گرد آمدند و تحت پوشش رهبرى او، بر امام برحق شوریدند و آشفتگى‏ هایى را به وجود آوردند و در اعصار بعد هم افرادى به عنوان رهبران این جریان، پیش افتادند و رخدادهاى تلخى را در جهان اسلام موجب گشتند. حکومت و رهبرى آنان مصداقى بارز از مصادیق رهبرى‏ هاى فاسد و حکومت هاى ناصالح است.

  • مقداد حسینی
۳۰
خرداد

نام و کد صوت

کد

نام

کد

نام

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif30919

امر رهبری

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32776

در سایه قرآن

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif30976

خطبه حضرت زینب

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32777

حل مشکلات با قرآن

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif30978

نقش مرثیه

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32778

عمل قرآنی

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif30993

نقش خواص

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32779

قرآن و تدبر در آن

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31272

اولین اثر وحدت اسلامی

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32780

تمدن متکی به معنویت

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31272

قرن اسلام

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32781

وضعیت بدرو خیبر

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31563

فرصت نوروز

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32814

اتکا به دلهای مردم

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31658

جنگ سخت، جنگ نرم

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32815

التزام به قانون

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31659

عظمت زن در حجاب

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32816

امتیازات امروز منهای ضعف‌های امروز

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31660

عظمت ایران و شهدا

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32817

سرمایه گزاری عظیم ملت ایران

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31661

با قرآن خود را بسازید

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32818

وجوب شرکت در انتخابات

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31662

بیداری همه اقشار

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32855

پدر امت

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31663

دشمن شناسی

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32856

در راه پیشرفت

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31664

شاخص جمهوری اسلامی

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32857

ترس از ایران اسلامی

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31665

انتظار افضل اعمال

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32858

ملت ایران اثبات کردند

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31666

اعتقاد به شهادت

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32860

تولید ملی

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31667

اتکا جوانان به خود

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32861

مردمی ترین نهاد

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31668

فتنه یعنی...

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32862

آمادگی حقیقی

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31669

گشاده رو بودن مسولین

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32863

ملتها باید نشان بدهند

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31671

همت کنیم

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32864

معلم

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31672

ایستادگی ملت ایران

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif34723

ابا عبدالله

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31673

جوان و نیروی جوانی

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif34724

دوری از معنویت

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31674

خاصیت حرکت الهی

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif34725

ازدواج

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31675

خطاب به جوانان

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif34726

عمر

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31676

ما راینا الا جمیلا

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif34727

رابطه با خدا

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31677

نقش جوانان در فتنه ی 88

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif34728

توبه

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31687

نظام برای مردم

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif43414

امداد رسانی

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31679

اوصیکم بالتقوا

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif47500

مبارزه با جهل و پستی

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31680

شور انقلابی

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif47501

رفتار امام حسین (ع)

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31681

تقوا یعنی

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif47502

تکلیف اهمّ

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31682

طلایه داران جبهه

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif50763

اصلاح الگوی مصرف

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31683

توصیه به جوانان

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif58662

بزم وصال تو

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31684

وظیفه امروز ما

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif58663

شوق وصال

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31685

یاد خدا

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif62811

تلاوت سوره اعلی

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31687

در صحنه ماندن جوانان

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif62817

تلاوت سوره عادیات

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif31892

رهبری بی نظیر

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif62840

تلاوت سوره قارعه

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32766

عرصه رویاروئى

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif62846

تلاوت سوره حمد وتوحید

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32767

در راه افتخار

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif62847

تلاوت سوره جمعه آیات 6 الی 8

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32768

استحکام نظام

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif62848

تلاوت سوره جمعه آیات 9 تا آخر

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32769

فرهنگ مهاجم

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif62849

تلاوت سوره جمعه آیات 1 الی 5

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32770

گامی به سمت خدا

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif62868

تلاوت سوره شمس

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32773

توقف ممنوع

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif62877

تلاوت سوره توحید و حمزه

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif32774

وجهه دولت آمریکا

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif62878

تلاوت سوره تین

http://rbt.mci.ir/images/RBT/pic_try.gif23775

محبت و عقیده به قرآن

 


فعال سازی با ارسال کد به 8989
هزینه عضویت ماهانه 3000 ریال

 

 

 

دانلود نسخه قابل چاپ

 

 

 
   

 

 

  • مقداد حسینی